poniedziałek, 29 kwiecień 2024 17:40

Specjalna, wojskowa bocznica kolejowa we Wrocławiu

Bocznica kolejowa we Wroclawiu Bocznica kolejowa we Wroclawiu fot: pixabay

Przy wrocławskim Dworcu Głównym rozpoczęto przygotowania do budowy specjalnie chronionego toru, który będzie przeznaczony dla pociągów wojskowych. To strategiczna inwestycja dla Wojska Polskiego, która umożliwi stacjonowanie nowoczesnych wagonów wojskowych zakupionych dla potrzeb armii.

Czego się dowiesz:

  • Jaki jest cel budowy specjalnie chronionej bocznicy przy wrocławskim Dworcu Głównym?
  • Jakie są specyfikacje i funkcje nowoczesnych wagonów wojskowych przechowywanych na tej bocznicy?
  • Ile kosztuje budowa bocznicy i zakup wagonów wojskowych?
  • Jakie środki bezpieczeństwa będą stosowane na nowo budowanej bocznicy?
  • Jakie korzyści operacyjne przyniesie Wojsku Polskiemu inwestycja w bocznice we Wrocławiu?

Szczegóły dotyczące inwestycji

Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Cezarego Nowaka, rzecznika prasowego PKP Intercity, na nowo budowanej bocznicy mają stać 8 nowoczesnych wagonów wojskowych. Wagony te, obecnie przechowywane w Warszawie, są wyposażone w zaawansowane technologicznie przedziały z miejscami do leżenia, ekranami LCD oraz przestrzenią barową. Całość będzie monitorowana i znajdować się pod specjalnym nadzorem.

"Ma tam stać 8 wagonów wojskowych, które są wykorzystywane przez wojsko. Te wagony czekają teraz w Warszawie. Bocznica będzie monitorowana, pod specjalnym nadzorem. Te pojazdy są już dostarczone, drugim etapem jest właśnie budowa toru dozorowanego, na którym będą one mogły stać." - Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Koszty i specyfikacja wagonów

Każdy z wagonów wojskowych, które zostaną rozmieszczone we Wrocławiu, kosztował 13 milionów złotych. Są one przystosowane do osiągania prędkości do 200 km/h i mogą być używane w międzynarodowych przewozach. Dodatkowo, PKP Intercity ogłosiło przetarg na budowę bocznicy, a jej koszt szacowany jest na 6 milionów złotych.

Planowana funkcjonalność i bezpieczeństwo

Nowa bocznica we Wrocławiu będzie kluczowym elementem w logistyce transportu wojskowego, umożliwiając efektywne wykorzystanie zakupionych wagonów. Bezpieczeństwo i specjalne środki ochrony mają na celu zapewnić optymalne warunki dla przechowywania i eksploatacji taboru.

Inwestycja w budowę specjalnie chronionej bocznicy dla pociągów wojskowych przy wrocławskim Dworcu Głównym to istotny krok w zwiększaniu efektywności operacyjnej Wojska Polskiego. Dzięki nowym możliwościom logistycznym, wojsko będzie mogło jeszcze lepiej wykorzystać potencjał nowoczesnego taboru, który znacząco podnosi standardy przewozów.

źródło: Tu Wrocław