ODŚWIEŻA I GASI PRAGNIENIE

Witamina C dominuje w kiwi: jej zawartość jest wyjątkowo duża, bo aż 80 mg na 100 g. Kiwi zawiera niemal dwa razy więcej witaminy C niż pomarańczao tej samej wadze.Znajdziemy w nim również witami­nę E (3 mg na 100 g) zawartą prawdo­podobnie w malutkich pestkach.Kiwi oferuje również szeroki wa­chlarz witaminy B, a w szczególności Bg — o dużym znaczeniu dla syntezy neurotransmiterów — oraz witaminy B9o działaniu przeciwanemicznym. Sole mineralne obecne są w kiwi w korzystnych proporcjach. Owoc ten zawiera magnez (17 mg na 100 g) oraz wapń (27 mg), potas (287 mg) i żelazo (0,4 mg). Kiwi odświeża i gasi pragnie­nie dzięki niskiej zawartości cukru: za­wiera za to 84% wody. Wreszcie bogactwo błonnika (2,5 g na 100 g) sprzyja perystaltyce jelit.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Skoro trafiłeś na ten blog, oznacza to, że temat kuchni nie jest dla Ciebie straszny! Mam na imię Mariusz i zapraszam Cię do lektury moich wpisów, które będę tu zamieszczał!
© Wszelkie prawa zastrzeżone